Friday, January 25, 2008


TERVEHDYS, GREETINGS!!

Tästä alkaa uusi jatkokertomukseni maailmalta. Edelliset aiheethan käsittelivät vaihtojani Meksikossa ja Madridissa. Tämä jännittävä seikkailu keskittyy Etelä Amerikkaan, tarkemmin sanottuna Argenttiinaan, Boliviaan, Peruun ja Chileen. Olen matkalla huikeat kaksi kuukautta (ei se ole paljoa se) ja kirjoittelen tänne siis aina silloin ajatuksia on liikaa tai muuten vain välähtää.

Suunnitelmistani tällä hetkellä sen verran että 28.päivä tammikuuta teen pehmeän laskun aluksi Annin luoksen Buenos Airesiin, Argenttiinan pääkaupunkiin jota etelä-amerikan pariisiksikin kutsutaan. Kun tuntuu siltä että nyt voisi lähteä eteenpäin suuntaan Iguazun putoksille (kartassa suurinpiirtein kohdassa jossa lukee Asunción.) Putoksilta suuntaan Argenttiinan pohjoisosaan ainakin Saltan kaupunkiin josta hyppään rajan toiselle puolelle Boliviaan. Periaatteessa menen siis Andien läpi, vierailen suolaaavikolla ja sitten menen järvelle. Titicacalla hetken aikaa ihmettelen ja sitten suuntaan Macchu Pichulle inkojen ihmeitä pällistelemään muiden turistien kanssa. Inkojen huomasta tarkoitus on "laskeutua" chileen muutamien kaupunkien kautta ja päätyä sitten Elinan majataloon Santiago de Chileen. Minne menen Chilestä riippuu sitten jo ajasta ja muutenkin matkustuspuhdista. Loppujen lopuksi palaan kuitenkin toivottavasti jo tuttuun ja turvalliseen BA:han josta lennän Suomeen 28 Maaliskuuta. Blogin rakenne siis tulee seuraamaan tätä linjaa, mutta minut tuntien kirjoitan tietysti jostain aivan muusta kuin mitä kohteita nään.
Mutta tosiaan tästä se taas alkaa, matka tuntemattomaan!!

Same in English (for my wide international circle of interesting foreigners who still remember me from somewhere :D)

Here it continues, my adventurestories from all around the world. The previous posts of the blog concentrated on my exchange periods in Mexico and Madrid. During the time between the exchange in Madrid and now i have studied and graduated, yey!
This blog will be about my 2 month journey to South America, more specificly Argentina, Bolivia, Peru, and Chile.

For now I can tell only a bit about my plans for the trip. First on the 28th of January I arrive to Buenos Aires and hang around for a couple of days at Anni's place. When I feel the time is right I'll start by going to the Iguazu Falls (in the map it's just about where it says Asunción). From the falls I'll head out to northern Argentina and probably stop at Salta for a couple of days before crossing the border to Bolivia. In Bolivia I'll basically be travelling on the mountains and visit the big salt desert of Uyuni and end up in the Titicaca lake. I'll chill at Cobacabana (not the Brasilian sunny beach) before climbing to Macchu Picchu with the other tourist to see the wonders of the Incas. From there I'll "go down" making a few stops to Chile and check into the Hostel Elina in Santiago de Chile. Where I'll go for Chile really depends only on the time and my enthusiam for further travel. The end point of everything is however getting back to good old BA, hang there and then depart to Finland on the 28th of March. This well basically be the structure of the 2 month blog. But knowing me I'll probably just blab on about irrelevant notions and strange moods I'll be experiencing :)
Let the adventure to the great unknown begin!!
(oh and sorry if the English parts are shorter, you always get the best inspiration to this on the first time you write it)

Hyviä lukuhetkiä!
Happy Reading!
:D:D





1 comment:

Castlevillage said...

Anna ja koko viinikerho toivottavat Outille oikein hyvää matkaa! Muista maistella myös paikallisia viinejä ja raportoida niistä meille. :)

-A